Sectoren

De nieuwe werkelijkheid in zorg, zakelijke en publieke dienstverlening scheppen nieuwe uitdagingen. Niets doen is geen optie. Inzicht verplicht bestuurders, managers en ondernemers tot vernieuwing en verandering in hun markt. Wij staan u graag met raad en daad terzijde.

Zorg dienstverlening – Met ziel én zakelijkheid

Zorgen voor elkaar. Organiseren van het welzijn en welbevinden van anderen wordt gedreven vanuit basale menselijke waarden en een sterk sociaal bewustzijn. In de maatschappelijke dienstverlening is dit van grote betekenis voor identiteit en missie en werkt door als sturende kracht in organisatie en beleid.

Economische verzelfstandiging en standaardisatie van werkprocessen, het service-denken en de behoefte aan onderscheidend vermogen staan hoog op de agenda van bestuurders. Door marktwerking en de  politiek-economische realiteit voeren deze onderwerpen in de interactie tussen stakeholders vaak de boventoon. Bestuurlijke druk op een efficiënte bedrijfsvoering en externe profilering zonder faciliterend beleid, mensen, middelen en voorzieningen, zal medewerkers doen “losweken of afdwalen” van hun oorspronkelijke keuze en authentieke passie voor hun vak. Met alle risico’s van interne frustratie en verlies van kennis en kunde tot gevolg. Wij weten die negatieve spiraal te doorbreken en schijnbaar onverenigbare doelen en belangen weer samen te brengen. Minder kosten, meer kwaliteit en betrokkenheid. “Social return on investment” is hierbij ons adagium. Bestuur en werkvloer willen wij voeden met een energie en focus die voor cliënten en medewerkers van waarde zijn en de organisatie duurzaam gaan versterken. Om op korte termijn impasses te doorbreken of problemen op te lossen, en om toekomstvast een heldere koers te varen.

Zakelijke dienstverlening – Van businessplan naar businessmodel

Het landschap van de relatie gedreven en kennisintensieve zakelijke dienstverlening verandert drastisch door ontwikkeling van het internet en daar op gebaseerde technologieën en proposities. De snelheid en het gemak waarmee consumenten en bedrijven van positie of voorkeuren wisselen is ongekend. Grenzen verdwijnen, bedrijven virtualiseren en real-time 1 op 1 marketing is de sport van “big data en google” specialisten. Traditionele aanbieders raken in de problemen door een variëteit aan nichespelers welke opeens hun markt domineren die via portals, apps en sociale media braak ligt. Nieuwe samenwerkingsverbanden en verdienmodellen volgen elkaar snel op in zowel het particuliere als zakelijke segment. Vraagstukken rondom privacy en security eisen op indringende wijze de aandacht van beslissers op, net als risicomanagement en compliance investeringsvraagstukken domineren. Effectief anticiperen en adequaat in spelen op al deze “disruptive” ontwikkelingen dwingt een heldere visie op de toekomst af en maakt een duidelijke strategie onmisbaar. Businessplannen als extrapolatie van inzichten en waarden uit het verleden bieden geen soulaas meer. Naast een grondig inzicht in relevante externe factoren en onderliggende “driving forces” van verschuivende marktverhoudingen, moeten de eigen medewerkers en professionals de sleutelrol blijven vervullen in een strategische heroriëntatie. Zij hebben als geen ander kennis van de dagelijkse praktijk als het gaat om latente klantbehoeften, haperende systemen en onlogische processen. Maar ook als consument zijn juist zij ook een creatieve voedingsbron en drager van die intrinsieke omwenteling welke zich in de maatschappij voltrekt. Fundamentele en ingrijpende veranderingen zijn onontkoombaar. Uw leiderschap wordt op de proef gesteld om tijdig de bakens te verzetten, uw klanten naar een nieuw en robuust businessmodel te loodsen en de werkzaamheden ingrijpend anders te organiseren. Wij weten wat hier allemaal bij komt kijken en welke angels en voetklemmen we moeten vermijden. Wij maken onze ideeën, kennis, netwerk en ervaringen graag beschikbaar voor leiders en ondernemers die de urgentie en noodzaak tot vernieuwen aanvoelen maar nog niet weten waar en hoe te beginnen.

Semipublieke dienstverlening – Ondernemen in belangen

Organisaties met een publieke opdracht met tegelijk een not-for-profit bedrijfsvoering. Hier ontbreekt per definitie een eenduidige oriëntatie. Wat is resultaat? Wat is kwaliteit? Hoe meet je vooruitgang? Welke waarden en waarom maken hier de dienst uit? Moeten we concurreren we op afzetmarkten, arbeidsmarkten of kapitaalmarkten?

Waar trekken we de grens tussen wat moet, mag en kan en wanneer niet meer? Transparantie en verantwoording, media en politiek maken ons  kwetsbaar en terughoudend omdat we niet alle stakeholders op een lijn kunnen verenigen. Kortom, ondernemen met beperkingen maar van betekenis. Wij zien hierin de uitdaging. Wij maken grote opgaven en complexe vraagstukken weer overzichtelijk en behapbaar. Helpen u om het bedrijf te ontwikkelen en zo doende op gerichte wijze meer of een betere invulling te geven aan het collectieve doel. Door juist vanuit die collectieve ambitie van alle stakeholders te vertrekken en die vervolgens als marktopgave te operationaliseren in een elkaar versterkende doel- en middelen hiërarchie. Hierin liggen de ontwerpcriteria voor de meest effectieve organisatie inrichting en besturing besloten. Wij vertalen deze graag voor u in processen, systemen en competenties voor een excellente bedrijfsvoering.

U wilt de bakens verzetten. Wij overzien het marktlandschap. Wij doorgronden uw bedrijfsvoering en gaan voor de optimale route en zorgvuldig proces. Wij verstaan en verbinden bestuurders, managers en medewerkers.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten