Technologie Scan and Roadmap
Overzie het ict-doolhof, investeer met een strategie
De multimediale wereld explodeert van technologische hoogstandjes, nieuwe trends en radicale innovatie. Toch worden overal nog sterk verouderde automatiseringssystemen met veel kunst- en vliegwerk in de lucht gehouden. Volop kansen, maar tegelijk grote risico’s en afhankelijkheden. Veranderende verdienmodellen en “cost of ownership” dwingen tot strategische keuzen in dit ict-doolhof. Met onze technologiescan heeft u overzicht en inzicht vanuit een actueel business perspectief om proposities, processen of klantrelaties te vernieuwen. Inclusief een impact-analyse wat dit voor uw organisatie betekent.
Strategie en businessplanning
Metamorfose in plaats van Methodiek
Van ambitie tot operationeel business- en verdienmodel. Langs heldere denk- en werklijnen. Begrijpbaar en praktisch door haalbare doelstellingen en een doeltreffende aanpak. Symbiose van top-down en bottum-up. Kennisveredeling vanuit diverse geledingen en competenties. Stap voor stap vernieuwen met heldere beslismomenten, inhoudelijke argumentatie en nuchtere kosten-baten analyse. Het resultaat? Een inzichtelijk en inspirerend ontwerp dat leeft in de hoofden en harten van alle stakeholders. Dat ook moeiteloos van het papier af komt en transformeert tot ieders nieuwe werkelijkheid .
Omgeving- en stakeholders analyse
Benut onze technologie om uw mogelijkheden te doorgronden
Hoe wordt uw organisatie gezien en ervaren? Waar staat uw organisatie over pakweg drie tot vijf jaar? Welke ontwikkelingen, trends en marktpartijen of instanties bepalen uw onderscheidend vermogen en slagkracht? Welke competenties en vaardigheden moet u ontwikkelen? Welke kennis en competenties moet u opbouwen? Wij bieden u de nieuwste infrastructuur en deskundige begeleiding om deze vragen snel en systematisch te onderzoeken en antwoorden te vertalen tot werkbare scenario’s en projecten. Collectief en individueel, met of zonder uw stakeholders in groepsverband of gedistribueerd op afstand vanaf elke werkplek ter wereld.
Innovatie- en synergiemanagement
Meer met minder
Nieuwe combinaties. Een plus een is drie. Valorisatie van unieke kennis. Geen hypes want voor ons zijn innovatie- en synergiemanagement dagelijkse kost. Vernieuwen, het liefst meer met minder bereiken. Dat doen we heel gericht door uitgekiende analyses, inzet van specifieke technologie en bewust ruimte maken voor creatieve oplossingen. Aangedragen door uw eigen medewerkers en soms door ons. Gevoed vanuit ervaringen en knowhow uit andere typen bedrijfsvoering of ontstaan in andere professionele disciplines zoals wetenschap, kunst of filosofie. Omdat managementwetenschappen ook hard aan vernieuwing toe zijn.
Compliance Risicomanagement en Governance
Over de regels en risico’s van het spel
Organisaties en bedrijven worden sneller en indringender beoordeeld en afgerekend op de wijze waarop en mate waarin zij inzicht geven en rekenschap afleggen over hun maatschappelijke verantwoordelijkheden. Transparantie en integriteit zijn de publieke toverwoorden en reputatie en risicomanagement de thema’s waar het in de bestuurskamers om draait. Hoe komen we meer “in control” van processen, systemen en data? Hebben we afdoende zicht en grip op wat medewerkers vinden, doen en communiceren? Hoe beïnvloeden we derden of anonieme partijen die ons denken te begrijpen of iets van ons vinden? Wat zijn onze manieren en regels van het spel? Authentieke antwoorden moeten worden gevonden en geformuleerd. Hoog en laag moet worden voorbereid en geholpen om hiermee in lijn alert, consistent en adequaat te kunnen reageren. Zonodig pro-actief met ondersteuning van duidelijke regels en door glasheldere communicatie.
Merk- en reputatie ontwikkeling
Ervaar het waar gebeurd verhaal
Identiteit, positionering en merkontwikkeling in woord, beeld en daad vormen de ordenende kracht in een waarachtige marketing en krachtige organisatie ontwikkeling. Serious games, gamification en diverse vormen van spelsimulatie doen hier nog een extra schepje boven op. Ongelofelijk kosteneffectief qua bereik, diepgang en lerend vermogen in veranderprocessen. Werkt versnellend voor de collectieve en individuele leercurves en cultuuromslag. Mits goed ontworpen, waarachtig en relevant anders werkt de inzet averechts en kosten verspillend. Creativiteit is de ultieme sleutel om iedere organisatie weer geïnspireerd en gedreven ye laten werken aan vergroting en versterking van haar business. De show must go on!
Talent en managementdevelopment
Zonder toeters en bellen. De kunst van verleiding. Medewerkers in hun kracht
In onze opdrachten willen we structureel het beste uit uw medewerkers naar boven halen. Voor het beoogd resultaat, en voor de toekomstige groei en bloei van de organisatie en medewerker zelf. Vanuit onze passie voor persoonlijke ontwikkeling en fascinatie voor menselijk gedrag.
Proces Management en Verbetering
Duidelijkheid, rust en regelmaat werkt ook in bedrijven
Heldere doelen, duidelijke werkstructuren en efficiënte proces– en informatiestromen. Voor alle beeldschermwerkers een zegen, en van niet te onderschatten belang voor hun motivatie en prestaties. Zeker ook voor dienstverleners in bijvoorbeeld de zorg of als professional. Blijf computers en de bureaucratie de baas en vergroot hun aandacht voor uw cliënt en naar de omgeving.
Service- en delivery management
Meerwaarde en waardering door service denken
Klantgericht werken en denken is een veel gehoorde maar ook loze slogan. Succesvolle organisaties maken het verschil door echt te luisteren naar de klant en diens achterliggende motieven of behoeften te doorgronden. Servicedenken is het vermogen om ad-hoc en structureel te anticiperen op (latente) behoeften van (potentiële) klantgroepen en hoe deze zo effectief mogelijk in te vullen. Zonder te blijven improviseren hetgeen kosten- en stressverhogend werkt. Hoe blijft u de markt net een stapje of twee voor?
Audits en speciale onderzoeken
Weet hoe het zit en waar het op staat
Tunnelvisie, wishful thinking, groepsdenken, politiek correct en andere verkleuringen van de kale feiten of nuchtere werkelijkheid zijn in alle typen organisaties aan de orde van de dag. Want we zijn en blijven mensen ook vanuit angsten,behoeften en andere emoties worden gedreven. Ook in een bedrijfsmatige omgeving die vooral rationaliteit predikt en navenant wil handelen. Soms raakt dan juist de realiteit uit beeld of wordt deze onjuist, onvolledig of gemanipuleerd gepresenteerd. Soms bewust maar veel vaker onbewust. Daarom is het goed om zo nu en dan even een röntgenfoto te maken of te peilen hoe de zaken er objectief gezien voor staan. Om zaken even opnieuw in te stellen, af te stemmen en op orde te brengen. Zodat u op koers blijft.
Leiderschap en autoriteit
Goed voorbeeld doet volgen…..
Leiderschap is het vermogen om je zelf en ambities bekend te maken, naar voren te treden en voorop durven te gaan. Maar ook om te mobiliseren, te instrueren en te inspireren. Om samenwerking te bevorderen, waarden en normen te doen delen en zo nodig grenzen te stellen. Vooral zelf het goede voorbeeld te geven, ook hoe constructief om te gaan met fouten, zwakheden en missers. Kortom, mentale kracht, integriteit, discipline en weerstandsvermogen zijn cruciale persoonlijkheidskenmerken. In de meesten van ons schuilt er dus wel een soort van leider als het er op aan komt. Voor de dagelijkse gang van zaken in organisaties is het vaak de combinatie van gedragen visie, persoonlijk charisma (of het “rapport”) en een consistent voorbeeldgedrag die de mensen in beweging weet te brengen en de cultuur doet veranderen.
Kennismanagement en kennisvalorisatie
Maak optimaal gebruik van alle knowhow en ervaring
Collectieve kennis en ervaring is het meest onzichtbare en ondergewaardeerde bezit van de organisatie. Permanent investeren we geld en tijd in onze mensen en systemen met als focus uitsluitend op hun directe performance of output. Dag in dag uit opgedane verrijking van hun kennis, ervaringen en inzichten of verwerkte of opgeslagen data weten we maar nauwelijks te verzilveren, anders door verkoop van het bedrijf. Dit kan en moet anders. Een bedrieglijk eenvoudige opgave lijkt het. Maar deze materie is in de praktijk erg weerbarstig, alle technologie en concepten te spijt. Het draait om de impliciete en expliciete incentives en eenvoud of gemak waarmee mensen en systemen willen / kunnen delen. Daar ligt de sleutel van deze schatkist.